Talloze bedrijven besteden aandacht aan hun geschiedenis op hun website. Vaak zijn dat aparte pagina's, of zelfs aparte websites. Minder vaak wordt de geschiedenis gebruikt als ondersteunend middel voor de gehele website.
Joh. Enschedé heeft een aparte site voor hun geschiedenis en presenteert daarmee ook haar museum. Dat is geen openbaar museum, en slechts bedoeld voor gasten, onderzoekers en eigen medewerkers. De site geeft veel informatie over de collecties. Ook een aantal afbeeldingen van de oudste krant van Nederland. Klik op de foto vergroting.
Mercedes-Benz heeft een onderdeel van haar site aan haar museum is gewijd. De site is in het engels en staat geheel in het teken van het 125-jarig bestaan. Boven de tab Museum staat bovendien nog een tab Mercedes-Benz Classic, waar nog meer informatie wordt gegeven. Klik op de foto voor vergroting.
Coca Cola verweeft het jaren '50 beeld door haar hele website heen. Zo ondersteunt de geschiedenis de hedendaagse communicatie. Kernwoord hierbij: authenticiteit. Daarnaast was erin 2011 een expositie in het Museum van de Twintigste Eeuw.
Meer weten over het gebruik van uw bedrijfsgeschiedenis voor reclame-doeleinden? Neem contact op met Geschiedenis in Bedrijf.
Terug naar voorbeelden >>>
Klik op de foto voor de vergroting.